سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2

در بهار به محض گرم شدن هوا سن ها شروع به فعالیت کرده و مختصری از گیاهان دامنه کوه تغذیه می نمایند.در منطقه ورامین از اواخر اسفند تا اوایل فروردین هنگامی که درجه حرارت از 20درجه سانتیگراد تجاوز نماید، فعالیت سن ها در کوه شروع می شودو پس از پرواز های محلی ،تدریجا از اماکن زمستان گذران به سوی مزارع پرواز می نمایند.در منطقه الیگودرز و طبق داده های هواشناسی از تاریخ 17/12/1389 دمای هوا افزایش یافته است.و تا اواسط فروردین این افزایش داشته است. 

 سن مادر(سن های زمستان گذران) با هر میزان تغذیه در سال قبل و با هر میزان ذخیره غذایی باقیمانده در بدن پس از ورود به مزرعه به تغذیه می پردازد و به جوانه های مرکزی برگ و ساقه حمله میکند. میزان تغذیه در سال جدید با میزان ذخیره حاصل از تغذیه در سال قبل ارتباط دارد. هر چه میزان ذخیره  زیادتر باشد طول تغذیه جدید و شدت آن کاهش می یابد. مدت زمان تغذیه قبل از جفت گیری می تواند از یک هفته تا دو هفته متغیر باشد و این دوره در شرایط نامناسب جوی به درازا می کشد. بارندگی , باد و دمای پایین تخم ریزی , سن مادر را دچار وقفه می کند. این پدیده از اهمیت فراوانی به زیان سن گندم و به سود گندم برخوردار است. چون در موقع رسیدن گندم , سن ها از مرحله رشدی تاخیریافته برخوردار خواهند بود و این بدان معنی است که تعدادزیادی از پوره ها پس از برداشت گندم در مزرعه باقی مانده و از بین خواهند رفت. تغذیه سن مادر جفت گیری را در پی دارد.


  

با سلام وعرض خسته نباشید.تحقیقم کامل شده ولی متاسفانه دیگه روم نمیشه بگم بابا پول بده می خوام پرینت رنگی بگیرم.حالا اینجا صفحه به صفحه می نویسم تا اوضاع مالی بهبود یابد...سه ماهه که کتاب جدید نخریدم...هعی روزگار...

سن گندم   ( Eurygaster integriceps)

حشره کامل سن گندم، به طول 14-10میلیمتر، به رنگ های زرد ، قهوه ای مایل به سیاه و گاهی کاملا سیاه مشاهده می شود.سر مثلثی شکل و کوچک،شاخک ها پنج مفصلی و آخرین مفصل از بقیه بزرگتر است.خرطوم نسبتا بلند و درحالت استراحت در زیر بدن قرار گرفته است.پیش گرده عریض و ذوزنقه ای شکل و دو ضلع جانبی آن منحنی است.

 زیست شناسی سن گندم در الیگودرز

 سن گندم معمولا زمستان را در دامنه کوه ها و در زیر بوته های گیاهان چند ساله و یا در باغات و جنگل ها در زیر پو ستک های درختان بسر می برد.در منطقه الیگودرز این حشره زمستان را به حالت استراحت در دامنه کوه ها و زیر بوته های گون    Astragalus سپری می کند.

ممنون آقای هاشم نژاد بخاطر وقت گذاشتن و خواندن مطالب...


  

با سلام

سطح مبارزه با پوره سن در الیگودرز تا تاریخ 1/4/1390

بیست و شش هزار و پانصد و ده (26510هکتار) اعلام می گردد.


  
   مدیر وبلاگ
دانش من...تجربه شما
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم...موجیم که آسودگی ما عدم ماست
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :22
کل بازدید : 52651
کل یاداشته ها : 55


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ