سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازگشت از سرزمین نور...

دلم جا مانده ....وقتی لوگوی تبریک زیارت را گوشه وبلاگ دیدم باورم شد که سفرم تمام شده....

ادامه گزارش کار...

   پیش بینی زمان تفریخ تخم ها:

در این تحقیق زمان مشاهده اولین دسته جات تخم در تاریخ 3/2/1390 در مزرعه آقای محراب از روستای موشله در نظر گرفته شده است.دسته جات تخم به ازمایشگاه گیاهپزشکی منتقل شده و در دسیکاتور نگهداری می شدند.

در تاریخ 15/2/1390 تخم ها تفریخ شده و به پوره های سن 1 مشاهده شدند.

کلیه مراحل رشد جنین درتخم در آزمایشگاه مشاهده شد.رنگ آن ابتدا سبز روشن، و با نشو و نمای جنین به رنگ  قهوه ای مایل به قرمز در آمد.باید توجه داشت که در شرایط عادی که رشد جنین در داخل تخم یک تا دو هفته طول می کشد.در شرایط آزمایشگاهی 2تا 3روز پس از تخم ریزی ، تعدادی نقطه سیاه رنگ در سطح خارجی تخم نمایان می شوند، و تدریجا نقطه ها بزرگ شده و به هم می پیوندند و لکه مدور را تشکیل می دهند.در روز ششم یا هفتم لکه نارنجی رنگی شبیه لنگر کشتی در سطح خارجی پوست مشاهده می گردد.

اما طی بررسی داده های هواشناسی زمان دقیق تفریخ این تخم ها 13/2/1390 پیش بینی شده بود، که به احتساب خطای دمای آزمایشگاه و محیط بیرون قابل چشم پوشی است.آنچه که در مورد این پوره ها باید در نظر گرفت ،توجه به زمان ریزش سن مادر است.

سوال: آیا این پوره ها مربوط به سن های مادر ریزش اول هستند؟

پاسخ: با قطعیت نمی توان پاسخ این سوال را داد ، اما توجه به این نکته که دمای هوا در فروردین ماه مناسب برای تخم ریزی بدون وقفه سن های مادر نبوده و بارش های فروردین مانعی برای این تخم ریزی ها بوده، می توان این پوره ها را از تخم های سن های مادر ریزش اول محسوب کرد.با توجه  به مشاهده  جفت گیری سن های نر وماده در همین مزرعه در تاریخ 18/2/1390 نمی توان این پوره ها را جزء پوره های سن های مادر ریزش اخر به حساب اورد.

هم چنین در مناطق سردسیرتر تا اواخر فروردین هم چنان توصیه به سم پاشی علیه سن مادر می شد، که این مسئله نشان دهنده وجود تراکم بالای سن مادر در این نواحی می باشد.

عکس های سفرمان را در این ادرس ببینید.....

http://hajj.ir/hadjwebui/news/wfShowOpinion.aspx?id=55270


  
   مدیر وبلاگ
دانش من...تجربه شما
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم...موجیم که آسودگی ما عدم ماست
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :3
کل بازدید : 52583
کل یاداشته ها : 55


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ