سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 >

 متن نامه در رابطه با وضعیت تخم ریزی سن گندم الیگودرز

دوستان توجه نمایید به شخصه دسته جات تخم را ندیده ام....

و طبق امار هواشناسی هنوز تا زمان تخم ریزی حداقل به احتساب خطا 3روز فاصله داریم.....

دقیق مطالعه نمایید....لطفا

با سلام و احترام

 

به اطلاع می رساند طبق بررسی دادهای هواشناسی و استفاده از روش (درجه حرارت-روز) به زمان تخم گذاری سن مادر در مناطق نزدیک ایستگاه هواشناسی الیگودرز نزدیک می شویم ، با دمای لازم برای تخم ریزی 37درجه فاصله داریم ،که طی چند روز اینده قطعا این اختلاف دما برطرف شده و به حد لازم برای تخم ریزی سن مادر خواهد رسید.

لازم به ذکر است که در مناطق دورتر و با شرایط آب و هوایی متفاوت تر از الیگودرز زمان تخم ریزی متفاوت است و با فاصله زمانی بیش تری اتفاق می افتد.

در مناطقی مانند کزنار و خمه سفلی می توان با قطعیت نسبت به تخم ریزی سن مادر و پایان مبارزه با سن مادر در طی چند روز آینده سخن گفت ، ولی در روستاهای دیگر مانند خمه علیا ، گل زرد، گایکان، گندمینه،چرباس، و مناطقی که سردتر از این دو روستا هستند نمی توان پایان مبارزه با سن مادر را اعلام نمود.

 

 

 

ازمایشگاه گیاهپزشکی مرکزی


  

 

تاریخ:20/1/1390

شماره:

                 پیوست:صلوات

 

با سلام و احترام

 

به اطلاع می رساند طبق بررسی های انجام شده از ایستگاه هواشناسی الیگودرز زمان ریزش سه گانه سن گندم در تاریخ های 29/12/1389و 8/1/1390و 13/1/1390 بر آورد می شود.

که با توجه به نزدیکی حوزه خمه به شهرستان و نزدیکی دمای شهرستان به این منطقه می توان با قطعیت بیش تری نسبت به ریزش سن گندم در این منطقه صحبت کرد.

با توجه به ریزش سن گندم و افزایش دما در روزهای آینده می توان زمان تخم ریزی و هم چنین زمان تبدیل تخم ها به پوره را گمانه زنی نمود.

لذا خواهشمند است با توجه به کم بودن زمان لازم برای مبارزه با سن مادر در منطقه خمه دستورات لازم برای همکاری بیش تر با این مرکز صورت گیرد.

 

                                                                                                 

                                                                                                  آزمایشگاه گیاهپزشکی مرکزی

 


  

بالاتر از حداقل دمای موثر برای رشد، جمع بندی می شود.مثلا اگر دمای حداقل برای رشد 12درجه باشد،مجموع دماهای هر روز بالای 12 را جمع می بندد وقتی به حدمعینی رسید، حشره مثلا از تخم به پوره به ویا از پوره به حشره بالغ تبدیل می شود،یا از خواب زمستانی بیرون امده و درکشت های غلات ریزش می کند(روش روز-درجه حرارت)

حالا تقریبا حداقل دمای رشد برای سن گندم 13 درجه است. مجموع میانگین درجات موثر روزانه برای سن های زمستان گذران 74 درجه و برای تخم 123 درجه،برای پوره ها که به حشره بالغ تبدیل شوند276 درجه سانتی گراد است.بنابراین برای تبدیل هر مرحله به مرحله دیگر باید از ابتدای آن مرحله هر روز میانگین درجه حرارت را بدست اورده سپس انها را با هم جمع کرد تا به حد معین برسد...

با تشکر از استاد خوبم ....


  
   مدیر وبلاگ
دانش من...تجربه شما
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم...موجیم که آسودگی ما عدم ماست
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :3
کل بازدید : 52594
کل یاداشته ها : 55


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ